Moved to / Is verhuisd naar


Waarom dat zo is, verneem je hier


zondag 26 juni 2011

Watou

... met een knipoog uit de zevende hemel ...



- Foto DagEnDauw -


Witchiepoe,  ginds ligt Watoeternietoe...
Wie weet waar,
was de hemel ooit nabijer dan daar..
Al zaten tussen Claus en mij, vooral afstand, tijd,
Belgisch verdriet, heel wat Vlaamse pech
en de Alfa en Omega : "Ada en Onno"
uit Mulisch' Harrystokratische
"Ontdekking..." lichtelijk in de weg.

Toch hield ik oprecht van
het verdwijnende,
zichzelf verstrooiende maskermeisje,
dat beeldig opging in de lettertjes,
en spelend met haar woorden
de wereld verloor in spiegels.

Wie aan Watou 2008
een bezoek bracht
heeft dit vast ook gedacht.
Zelfs de vrienden waren er toen WEG van
...zodat de mooiste van 't hele land
voor goed verdween in die verdraaide spiegelwand.









Kanttekening :


Bovenstaand gedicht schreef ik in 2008 als herinnering aan de laatste poëziezomer te Watou. 
Beide foto 's nam ik datzelfde jaar ter plaatse.Het gedicht op de onderste foto is van Wislawa Szymborska in een vertaling van Gerard Rash.
Met het kunstenfestival 2011 te Watou in het verschiet vond ik het wel gepast om dit nog eens uit de kast tevoorschijn te halen... Temeer omdat het hele gebeuren, dit jaar in het teken van "herinnering" staat...






- DagEnDauw -