Moved to / Is verhuisd naar


Waarom dat zo is, verneem je hier


donderdag 13 januari 2011

Deze ochtend op 2C

                           -  Verbonden  -              
(eigen werk : Olieverf op Canvas 1.00/1.20 m )




Vandaag las ik het volgende citaat van Eric Schmidt (Verslaggever bij de New York Times)

"The Internet is the first thing that humanity has built, that humanity doesn't uderstand, the largest experiment in anarchy that we have ever had."


"Het internet is de eerste uitvinding van de mensheid die de mensheid niet begrijpt, het grootste experiment in anarchie dat we ooit kenden."


Er zit een zekere waarheid in die uitspraak hoewel ik me er toch een aantal bedenkingen bij maak; volgens mij is het internet waarschijnlijk de eerste uitvinding van de mensheid waarvan de mensheid "zich bewust is" dat ze er niets van begrijpt, een kleine nuance, maar wel een zee van verschil in betekenis...

Ook bij het tweede deel van zijn bewering stel ik me een paar vragen, zoals : Wat zou deze man onder "anarchie" verstaan? Wat, als we bevoorbeeld "anarchie" eens zouden vervangen door "democratie", maar dan in de èchte betekenis van het woord?
In tegenstelling tot hetgeen we hier in het Westen graag zouden geloven bestaat die volgens mij in de werkelijke wereld "nog" altijd niet... allicht omdat, en dat zou uit het web-experiment misschien ooit nog kunnen blijken, wanneer iedereen inspraak krijgt onze huidige maatschappijstructuren niet langer werkbaar zijn. 
Bovendien heb ik zo het gevoel, dat het web wel in meer, een experiment is, dan enkel in anarchie.

Niettegenstaande, of misschien wel dankzij het feit, dat ik Schmidt's citaat op de kalender in mijn toilet las, heeft deze ene zin mij tot het schrijven van deze blog aangezet en ben ik ondertussen ontzettend benieuwd geworden naar wat bijvoorbeeld u hierover denkt?


- DagEnDauw -