Moved to / Is verhuisd naar


Waarom dat zo is, verneem je hier


woensdag 17 augustus 2011

Vondsten op zolder IV

Dit zijn de laatste drie en tevens de meest recente van de reeks. 
Ook Schiele was één van mijn favorieten zoals u aan de grootste tekening allicht wel een beetje zal merken... 
Hij is dat trouwens ook gebleven. Zijn overtuigde maar toch gevoelige lijnvoering weet me nog steeds te bekoren evenals de eerlijke franje- en meedogenloze manier waarop hij zijn onderwerpen benadert.

Dat confronterende in mijn figuurschetsen werd mij ooit ook wel eens verweten, maar misschien neemt ù daar net als ik niet meteen aanstoot aan, het zijn uiteindelijk maar lijnen en kleuren op papier. Wat mij bij modeltekenen nog steeds het meest kan boeien, is het weergeven van verkortingen. 
Hoe meer er zijn, des te groter de uitdaging wordt en hoe liever ik ze aanga ... telkens weer.