Moved to / Is verhuisd naar


Waarom dat zo is, verneem je hier


maandag 4 april 2011

Opzij, opzij, opzij...

- Opzij, opzij, opzij, ...de carnavalstoet gaat voorbij -




Zondagnamiddag mocht mijn fototoestel nog eens uit de kast om wat beelden te schieten van de Wuitenscavalcade die net niet langs mijn deur voorbij marcheerde. Tè laat, merkte ik echter dat de batterij nagenoeg leeg was, zodat het aantal kiekjes nogal beperkt bleef. Deze twee geef ik u alvast mee...
Vanavond en vannacht gaan de locals hier nog eens heerlijk uit de bol, wellicht tot morgennamiddag, waarna de feestneuzen en maskers weer voor een jaar in de la mogen opgeborgen worden.
Dit keer laat ik de meeste carnavalsgekte aan mij voorbij gaan. Geen zin, en ook niet de tijd om loos te gaan, tè druk bezig met andere zaken. Een mens dient nu eenmaal keuzes te maken.

Na weken van intensief repeteren, was zondagochtend eindelijk het grote moment aangebroken waarop we ons presenteerden voor de muziekwedstrijd in het GC De Biekorf te Lebbeke.
We behaalden er naar ieders mening een verdiende onderscheiding en stijgen één klasse hoger met ons harmonieorkest.
De dag kon niet meer stuk.

Terwijl dit weekend het hele dorp zich in hevige kleuren en feestgedruis hult, en er best wel voldoende redenen waren om te vieren, zocht Dauw toch de stilte van haar atelier op en schilderde 'wit'...
Steek gerust uw neus eens binnen.
Hier is de sleutel en dààr vindt u mijn versie van één van de drie tubes titaanwit die ik me onlangs aanschafte.
Wat dàt betreft, kunnen we er alvast weer tegenaan voor een poosje.

Tot woensdag?



- Het Wuitensschip, de dansmariekes en één van de vier 'titanentelgen' van reus Polydoor -