Moved to / Is verhuisd naar


Waarom dat zo is, verneem je hier


vrijdag 20 mei 2011

Ecce homo



Meer van mijn olieverfstudies bekijken?  Klik  ►  HIER




Ik is oorsprong
bron van leven 
kiem tot ruimte open gebloeid.
Ik is adem en materie
waaruit denken is gegroeid.

Ik kijkt met gesloten ogen.
Ik luistert met oren dicht.
Ik voelt, zonder aan te raken. 
Ik is in mezelf gericht.

In mij dag en licht en leven,
de macrokosmos oneindig groot,
de microkosmos oneindig nietig,
in mij, nacht, duisternis en dood.

Ik is onaf, 
ik is volmaaktheid.
Ik is werkelijkheid, droom en wens.
... En ik,

ik slaap, ontwaak, 
sterf en word opnieuw geboren,
want ik is ik,
en ik ben
mens.





copyrights 
- DagEnDauw -

Een passend muziekje vindt u op mijn  ♥ Notenbalk 
Breng ook eens een bezoekje aan Dauw 's labyrinth